Nu Ziggo de Formule 1 niet meer uitzendt en Viaplay de Nederlandse uitzendrechten in handen heeft, is een deel van de klanten van de provider overgestapt naar concurrenten. Afgelopen kwartaal verloor Ziggo mede daardoor ruim 23.000 abonnees, maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers. In een jaar tijd is het bedrijf daarmee zo'n 100.000 abonnees kwijtgeraakt.
Financieel directeur Ritchy Drost zegt dat de resultaten van het eerste kwartaal desondanks 'solide' zijn. Er kwamen meer mobiele abonnees bij en ook het aantal klanten dat zowel vast als mobiel afneemt is gestegen. "We liggen volledig op schema om onze financiële doelen van dit jaar te realiseren", zegt Drost.
Glasvezel
Behalve de Formule 1 speelt ook mee dat concurrenten KPN en T-Mobile flink reclame maken voor hun glasvezelaanbod. VodafoneZiggo gaat intussen zelf ook verder met het verbeteren van het kabelnetwerk. Bijna 80 procent van de Ziggo-klanten kan nu downloadsnelheden van 1 gigabit per seconde krijgen.
Internetabonnementen duurder
Ziggo kondigde deze week een prijsverhoging per 1 juli aan voor de meeste van zijn internetabonnementen. Gemiddeld stijgen de tarieven met 3,5 procent, oftewel 2,12 euro per maand. Volgens het bedrijf zijn de tariefsverhogingen 'helaas onvermijdelijk', doordat de energiekosten en kosten van apparatuur fors zijn gestegen. Ook neemt het dataverbruik van klanten steeds verder toe.
De omzet van VodafoneZiggo bleef stabiel op iets meer dan 1 miljard euro. De bedrijfswinst steeg ten opzichte van een jaar eerder met iets meer dan 2 procent tot 480 miljoen euro.
Ziggo raakt klanten kwijt door verlies Formule 1-rechten - RTL Boulevard
Read More
Tidak ada komentar:
Posting Komentar