Rechercher dans ce blog

Minggu, 26 Maret 2023

Pieter Omtzigt is welkom om zich aan te sluiten bij de BBB: ‘Ik sta daar voor open’ - wnl.tv

Mocht Pieter Omtzigt aansluiten bij de BBB, dan zouden ze volgens de meest recente peiling van Maurice de Hond een totaal van 53 zetels behalen in de Tweede Kamer. Caroline van der Plas (BBB) ziet een samenwerking wel zitten, zegt ze bij WNL op Zondag op NPO1. “Ik heb vaker aangegeven dat ik daar voor open sta.”

Van der Plas steekt nadrukkelijk de hand toe naar Omtzigt voor een gesprek om een vorm van samenwerking te onderzoeken: “Het is aan hem zelf wat hij wil. Pieter is een knettergoed Kamerlid, natuurlijk wil je hem er bij hebben. Hier heb je een batterij medewerkers, de dossiers, en knallen maar. Dat wil hij nu ook graag, maar hij heeft niet de mensen en de middelen.” Wat haar betreft staat de deur zeker voor hem open.

Afgelopen week vroeg ze hem al op de man af hoeveel journalisten hem hadden gevraagd of hij zich wilde aansluiten bij de BBB. “Hij lachte, maar heeft daar verder niet inhoudelijk op gereageerd.” Ze heeft er ook geen geheim van gemaakt dat ze Omtzigt er graag bij zou willen hebben. “Hij moet het willen, pas je bij elkaar, wat wordt ieder rol? Dat is dan een tweede.”

Frans Timmermans

Van der Plas voert momenteel veel gesprekken in Den Haag, maar ook Europa wil graag met haar in gesprek. De politica legt uit dat ze prima is ingelezen in de Europese dossiers. Volgens haar biedt de Europese Habitatrichtlijn voldoende ruimte om de stikstofregels te doen versoepelen.

Frans Timmermans heeft aangegeven dat ze hartelijk welkom is in Brussel. De toon van Timmermans vindt ze echter storend. “Het komt op mij over van: ik ga die domme krullebol even vertellen hoe het in elkaar zit”, reageert Van der Plas. “Ik vind: je kunt fatsoenlijk reageren. Ik doe gewoon mijn werk en ben geen nitwit die net uit een ei is gekropen.”

Lees ook:

BBB moet compromissen sluiten in provincie: ‘Wordt ingewikkeld voor kiezer’


GRATIS: De WNL Nieuwsbrief!

"*" geeft vereiste velden aan


Door: Matthijs Meulblok

Adblock test (Why?)


Pieter Omtzigt is welkom om zich aan te sluiten bij de BBB: ‘Ik sta daar voor open’ - wnl.tv
Read More

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pia Dijkstra volgt Kuipers op en wordt demissionair minister voor Medische Zorg - NU.nl

Door onze nieuwsredactie 01 feb 2024 om 14:58 Update: 4 uur geleden Pia Dijkstra treedt als demissionair minister voor Medische Zo...