Rechercher dans ce blog

Kamis, 25 Mei 2023

Belastingcontroleur had zelf tonnen spaargeld op geheime rekening - RTL Boulevard

Hij gaf het spaargeld niet op bij zijn jaarlijkse belastingaangifte. Hij heeft zich daardoor volgens de fiscus niet als 'goed ambtenaar' gedragen.

De man, een vijftiger, werkte sinds oktober 1997 bij de Belastingdienst waar bij intern is opgeleid tot controleur. In zijn laatste functie moest hij toezicht houden bij het midden- en kleinbedrijf (mkb).

Strenge regels

Tijdens zijn dienstverband had de Belastingdienst hem, net als andere medewerkers, verschillende keren geattendeerd op de regels van een 'integere Belastingdienst'. Zo werden in brochures uit 2009 en 2014 onder andere de basiswaarden geloofwaardigheid, verantwoordelijkheid en zorgvuldigheid genoemd. Ook wist de man dat hij geen dingen mocht doen die het imago van de Belastingdienst konden schaden. Hierbij gaf de fiscus het personeel diverse voorbeelden.

Iedere Nederlander die belastingaangifte doet, moet melden hoeveel spaargeld hij of zij in bezit heeft. Wie samen met zijn partner of alleen te veel geld heeft (voor 2022 was dat 101.300 euro bij fiscale partners), moet vermogensbelasting betalen.

Bankgeheim tot 2015

De inspecteurs kunnen bij controles ook zien of je geld in het buitenland op de bank hebt staan, tenzij er een bankgeheim geldt, wat in Luxemburg tot 2015 zo was. In februari 2018 liet de Belastingdienst aan de controleur weten dat er een onderzoek naar hem was gestart omdat hij een rekening had bij de Luxemburgse bank Banque et Caisse d'Epargne de l'État en het vermoeden bestond dat hij dat niet had gemeld bij zijn jaarlijkse aangifte.

Hij stuurde daarna een brief aan de inspecteur waarbij hij stelde een paar keer geld gestort te hebben op die rekening. Eén keer bij de opening van de rekening in in 1995 en kort daarna nog eens, waarbij het om 90.000 euro ging. Hij zou zoveel geld gespaard hebben omdat hij lang bij zijn ouders woonde en weinig geld uitgaf.

Bruidsschat

Ook was een deel van het geld afkomstig van de ontvangen bruidsschat van zijn buitenlandse schoonouders en van giften van diverse familieleden.

Daarna had hij de rekening niet meer gebruikt tot 2011 toen hij een halve ton stortte, dat hij had verdiend met de verkoop van zijn wijnvoorraad. In 2012 stortte hij nog eens 95.000 euro, deels afkomstig uit een erfenis en deels uit ander spaargeld.

In 2022 sloot de man samen met zijn vrouw een overeenkomst met de Belastingdienst. Hij moest 32.500 euro terugbetalen vanwege een navordering. Daarmee leek de kous af maar de inspecteur die het onderzoek had gedaan, besloot de zaak ook te melden bij de werkgever omdat de man zich niet als 'goed ambtenaar' had gedragen.

Ziekmelding

In 2022 kreeg de man, die zelf stelde steeds 'naar eer en geweten' zijn belastingaangiftes te hebben ingevuld, te horen dat de Belastingdienst vond dat het om een ernstige integriteitsschending ging. In december werd hij geschorst, waarna hij zich ziek meldde.

De Belastingdienst ging naar de rechter om de arbeidsovereenkomst te verbreken. De man zou ook hebben geprobeerd de belastinspecteur te beïnvloeden met het verzoek om over de onjuiste aangiften niets te melden bij zijn werkgever. Ook zou hij tegenstrijdige verklaringen hebben afgelegd.

De rechter geeft de fiscus gelijk. Dat de belastingaangiftes van de man eerder werden goedgekeurd, doet er niet toe. Hij mag ontslagen worden en krijgt ook geen ontslagvergoeding mee omdat hij ernstig verwijtbaar heeft gehandeld.

Adblock test (Why?)


Belastingcontroleur had zelf tonnen spaargeld op geheime rekening - RTL Boulevard
Read More

Rabu, 24 Mei 2023

Statushouder op kosten belastingbetaler in hotel bij vol Ter Apel - Telegraaf.nl

[unable to retrieve full-text content]

  1. Statushouder op kosten belastingbetaler in hotel bij vol Ter Apel  Telegraaf.nl
  2. Drukte verwacht bij aanmeldcentrum asielzoekers in Ter Apel, Assen gaat helpen  NU.nl
  3. Opvanggemeente mag geen alleenstaande asielzoeker weigeren, Van der Burg is klaar met eisenlijstjes  AD
  4. Met een vol Ter Apel komt de overheid komt in actie: statushouders naar hotels, voorportaal in Assen  Trouw
  5. Gemeenten gewaarschuwd: 'Meer flexibiliteit nodig, anders asielzoekers in hotels'  NU.nl
  6. Hele verhaal bekijken via Google Nieuws

Statushouder op kosten belastingbetaler in hotel bij vol Ter Apel - Telegraaf.nl
Read More

Nog onvoldoende politieke steun voor schrappen abortus uit strafrecht - NOS

Dzifa Kusenuh spreekt de Kamer toe

NOS Nieuws

De meeste Tweede Kamerleden hebben op dit moment geen behoefte aan het uit het strafrecht halen van abortus. Dat is de uitkomst van het debat over het burgerinitiatief van het Humanistisch Verbond en omroep BNNVARA. Zij vinden dat zwangerschapsafbreking normale zorg is, die niet thuishoort in het strafrecht.

Voor dat standpunt haalden zij met de actie 'Abortus is geen misdaad' meer dan 90.000 handtekeningen op, ruim voldoende om het onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen. Dat leidde tot een serieuze politiek discussie.

Kamerlid Harry Bevers van regeringspartij VVD is voor vrije abortuskeuze, maar van hem hoeft de wet niet gewijzigd. "Alle belangen worden in de huidige wet zorgvuldig tegen elkaar afgewogen. De toegang tot abortus voor vrouwen wordt niet belemmerd."

Het is aangetoond dat het een besluit voor vrouwen zwaarder maakt. Het zorgt voor een stigma.

Wieke Paulusma, Kamerlid D66

D66 staat wel positief tegenover het plan om abortus uit het Wetboek van Strafrecht te halen. "Het is aangetoond dat het een besluit voor vrouwen zwaarder maakt. Het zorgt voor een stigma", zei Kamerlid Wieke Paulusma.

Ook wees zij op ontwikkelingen in landen als Polen en de VS, waar het recht op abortus de laatste tijd door conservatieve politici is ingeperkt. "De wereld is veranderd, en helaas niet altijd ten goede".

Ook de initiatiefnemers kijken bezorgd naar het buitenland. BNNVARA-presentatrice Dzifa Kusenuh, die de Kamer toesprak, benadrukte dat dit bewijst dat verworven rechten kunnen worden afgenomen. Abortus moet volgens haar legaal, veilig "en gesteund door de staat" kunnen worden uitgevoerd.

Dat abortus nog steeds in het strafrecht staat, draagt volgens Kusenuh bij aan het taboe dat er op rust. Zo durven vrouwen niet te zeggen dat ze hun zwangerschap hebben laten afbreken en laten abortusartsen op verjaardagen in het midden wat voor werk ze doen, ook uit angst voor bedreiging.

Het schrappen uit het strafrecht betekent volgens het Humanistisch Verbond en BNNVARA niet dat alles zomaar kan. Artsen moeten zich nog steeds houden aan de Wet Afbreking Zwangerschap. Doen ze dat niet, dan kunnen ze worden aangepakt via het medisch tuchtrecht en zelfs het strafrecht.

Deze argumenten haalden regeringspartijen CDA en ChristenUnie niet over de streep. Verdere versoepeling van de abortusregels ligt bij die partijen gevoelig. De afgelopen tijd is de verplichte bedenktijd van vijf dagen voor vrouwen geschrapt. Ook is de abortuspil beschikbaar gekomen via de huisarts. Dat leidde al tot veel discussie.

Er wordt steeds minder gewicht toegekend aan het ongeboren leven, en dat blijf ik betreuren.

Mirjam Bikker, fractievoorzitter ChristenUnie

Hilde Palland van het CDA benadrukte dat een zorgvuldig uitgevoerde abortus ook nu al niet strafbaar is. Ze is het dan ook niet eens met de initiatiefnemers dat abortus nu als misdaad wordt gezien. In de huidige regelgeving worden ook de rechten van het ongeboren kind meegewogen. Dat ongeboren leven is voor het CDA "beschermenswaardig".

De ChristenUnie vindt dat artikel 296 gewoon moet blijven. "Er wordt steeds minder gewicht toegekend aan het ongeboren leven, en dat blijf ik betreuren", zei fractievoorzitter Mirjam Bikker. Juist in het Wetboek van Strafrecht wordt de ongeboren vrucht beschermd, meent Bikker, ook als die nog niet levensvatbaar is.

Naast VVD, CDA en ChristenUnie hebben in ieder geval ook de PVV, de SGP en Forum voor Democratie geen behoefte aan het schrappen van het strafrechtsartikel.

Zolang het in strafrecht staat, is dat een bepaald signaal naar de samenleving.

Corinne Ellemeet, Kamerlid GroenLinks

Het kabinet op dit moment ook niet. Al zeiden de ministers Yesilgöz (Justitie) en Kuipers (Volksgezondheid) dat er zeker redenen kunnen zijn om zwangerschapsafbreking uit het strafrecht te halen, maar dan moet dat juridisch wel zorgvuldig gebeuren.

GroenLinks-Kamerlid Corinne Ellemeet werkt aan een initiatiefwet in de lijn van het burgerinitiatief. Zij ziet zich hierdoor gesteund en gaat "vol goede moed" verder met haar wetsvoorstel. "Zolang het in het strafrecht staat, is dat een bepaald signaal naar de samenleving."

De VVD zegt hier met een open blik naar te zullen kijken. En daarmee is de discussie, aangezwengeld door het burgerinitiatief, nog geen uitgemaakte zaak.

Deel artikel:

Adblock test (Why?)


Nog onvoldoende politieke steun voor schrappen abortus uit strafrecht - NOS
Read More

Broodjesdiefstal komt Jumbo-chef na 42 jaar dienst duur te staan - RTL Boulevard

De vrouw werkte sinds 1980 bij een franchisevesting van Jumbo in Zuid-Holland, waar zij leiding gaf aan de afdeling groente en fruit. Tot 2016 was de supermarkt eigendom van haar ouders, en later ook haar broer. Daarna werd de winkel verkocht, en kwam in handen van een andere franchisenemer.

Gratis lunch

In september 2022 kreeg de werkgever een tip van een collega, dat de vrouw broodjes uit de winkel zou pakken zonder daarvoor te betalen.

Toen uit camerabeelden bleek dat de vrouw inderdaad broodjes pakte zonder die direct af te rekenen, schakelde de supermarkt bedrijfsrecherche Hoffmann in. Een medewerker van Hoffmann constateerde op twee dagen eveneens dat de vrouw rond lunchtijd broodjes meenam naar de kantine.

In een daarop volgend gesprek erkende de vrouw sinds corona regelmatig een broodje uit de winkel te pakken, en elke week een pakje vleeswaren. Ook kwam aan het licht dat de werkneemster een aantal keren vroeger naar huis was gegaan dan toegestaan.

Claim 168.000 euro

Daarop werd de vrouw geschorst, en later op staande voet ontslagen. De supermarktmedewerkster ging hiermee echter niet akkoord en stapte naar de rechter. Zij wilde uiteindelijk haar baan niet terug, maar wel een aantal ontslagvergoedingen.

Naast een reguliere transitievergoeding en achterstallig loon eiste zij een vergoeding wegens onterecht ontslag van 168.000 euro. Als zij niet zou zijn ontslagen, zou zij namelijk nog vijf jaar tot haar pensioen inkomen hebben kunnen genieten.

Losse omgang

De vrouw van wiens ouders de supermarkt ooit was, voerde voor de rechtbank aan dat zij als oudgediende en leidinggevende bepaalde vrijheden genoot en soms losjes met dingen omging. Zij zou de groente- en fruitafdeling waaraan zij leiding gaf, runnen als 'haar eigen winkeltje'. Die instelling zou een ontslag op staande voet niet rechtvaardigen.

Uit een gisteren openbaar geworden uitspraak blijkt dat de Rotterdamse kantonrechter daar anders over denkt. Volgens de rechter heeft de werkneemster door het wegnemen van de producten uit de winkel en het vroeger stoppen met werk ernstig verwijtbaar gehandeld, en is dat wel degelijk grond voor ontslag op staande voet.

Geen ontslagvergoeding

Daardoor kan de vrouw fluiten naar een transitievergoeding, en al helemaal naar de geëiste schadevergoeding van 168.000 euro wegens onterecht ontslag. Omdat het volgens de kantonrechter haar eigen schuld is dat zij haar baan is kwijtgeraakt, komt de vrouw hoogstwaarschijnlijk evenmin in aanmerking voor een ww-uitkering.

En daarmee is het leed voor de medewerkster nog niet geleden. Jumbo eiste voor de rechtbank eveneens drie schadevergoedingen. Zo wilde haar werkgever een vergoeding van de kosten van de bedrijfsrecherche (ruim 5800 euro) en een zogenoemde gefixeerde schadevergoeding (ruim 3600 euro).

Broodjes betalen

Dat laatste is de vergoeding die werkgevers kunnen eisen als iemand op staande voet ontslagen wordt, ter grote van het salaris tijdens de opzegtermijn. Ten slotte wilde de supermarkt dat de vrouw alsnog alle opgepeuzelde broodjes en beleg zou betalen: samen 348 euro.

De Rotterdamse kantonrechter kende alle drie de schadevergoedingen toe, in totaal dus ruim 9.800 euro. Ook moet de vrouw opdraaien voor zo'n 750 euro aan proceskosten.

Adblock test (Why?)


Broodjesdiefstal komt Jumbo-chef na 42 jaar dienst duur te staan - RTL Boulevard
Read More

Debat afhandeling toeslagenaffaire: 'Hoe is het mogelijk dat Rutte zo onverschillig is?' - Volkskrant

Minister-president Mark Rutte tijdens het debat over de toeslagenaffaire. Beeld David van Dam / de Volkskrant
Minister-president Mark Rutte tijdens het debat over de toeslagenaffaire.Beeld David van Dam / de Volkskrant

Dat er te weinig vooruitgang is geboekt sinds het aftreden van het kabinet om de toeslagenaffaire ruim twee jaar geleden is vooral premier Mark Rutte aan te rekenen, vinden met name de Kamerleden Pieter Omtzigt, Renske Leijten (SP) en Stephan van Baarle (Denk). Dat de premier dinsdagavond aanwezig was bij het debat over de slepende kwestie was ook op nadrukkelijk verzoek van de oppositie; zij vinden de premier te onzichtbaar op dit pijnlijke dossier.

‘Hoe is het mogelijk dat premier Rutte zo onverschillig is’, zegt Leijten. ‘Drie jaar zijn we bezig met de hersteloperatie voor de gedupeerden van de toeslagenaffaire en het lukt niet, waarom accepteert hij dit?’

’Waarom zit deze man er nog?’, vraagt Van Baarle zich af. ‘Als u niet in staat bent een nieuwe bestuurscultuur te bewerkstelligen, kunt u beter vertrekken.’

Ook andere fracties vinden dat het veel te lang duurt voordat de toeslagenouders hun schade vergoed krijgen. Maar dit hoeft wat hun betreft geen gevolgen te hebben voor Rutte en verantwoordelijk staatssecretaris Aukje de Vries. GroenLinks-Kamerlid Tom van der Lee vindt het te ver gaan om weer te vragen om het aftreden van een bewindspersoon. ‘Daarmee zijn de gedupeerden niet geholpen. Nu gaat het erom dat we doen wat er is beloofd.’

Nieuwe stukken

Pieter Omtzigt maakte zich vooral druk om de nieuwe stukken die pas afgelopen week boven tafel kwamen. Daaruit bleek nogmaals dat de staf van de Belastingdienst al jaren op de hoogte was dat er onterecht kinderopvangtoeslag werd teruggevorderd. Duidelijk is volgens het Kamerlid dat er nauwelijks vooruitgang is geboekt met de beloofde nieuwe bestuurscultuur met meer openheid.

Hoe is het mogelijk dat deze cruciale stukken in 2020 niet bij de ondervragingscommissie over de toeslagenaffaire terecht zijn gekomen?, wil hij weten. ‘Het stuk zat notabene in de mailbox van de secretaresse van destijds verantwoordelijke staatssecretaris Menno Snel.’

Rutte kon zijn vraag niet beantwoorden. ‘Ik snap de irritatie, maar ik wil eerst precies laten uitzoeken waarom dit stuk niet eerder boven water is gekomen.’

Veel nieuws brengen de documenten volgens de premier niet. ‘Al eerder was bekend dat de leiding van de afdeling Toeslagen al veel langer, vanaf 2017, wist van de problemen.’

Onverschillig vindt de premier zichzelf niet. Hij weet, beklemtoont hij, welk leed en de schade die ouders is aangedaan - ‘die pijn kunnen we nooit wegnemen. Dit debat gaat er over hoe zij dit zo snel mogelijk achter zich kunnen laten, als hun schade is gecompenseerd. De frustratie dat dit langer duurt is voorstelbaar.’

Sneller dan gevreesd

Dat die afhandeling nog jarenlang gaat duren, werd ruim een jaar geleden al duidelijk. Rutte beklemtoont in het debat vooral dat het al sneller gaat dan eerder was gevreesd. ‘De planning is dat in het eerste kwartaal van 2025 90 procent van alle integrale beoordelingen klaar zijn, dat is een klein plusje’, zegt hij. ‘Nu kijken we hoe we de volgende stap, de beoordeling van de werkelijke schade van gedupeerden, kunnen versnellen. Bijvoorbeeld door die beoordeling minder bureaucratisch en juridisch te organiseren. Dat van gedupeerden bijvoorbeeld minder bewijs gevraagd wordt voor een causaal verband tussen hun schade en de toeslagenaffaire.’

‘Maar dan nog moeten ouders jaren wachten’, zegt Leijten. ‘Dit klinkt onverschillig.’

‘Maar ouders hebben er ook niets aan als wij data noemen die wij niet kunnen halen’, antwoordt de premier. ‘Wat heeft het voor een zin als ik zeg dat het over een half jaar klaar is terwijl dat dat niet zo is?’

Staatssecretaris Aukje de Vries beloofde de Kamer snel met voorstellen te komen om de afwikkeling van de werkelijke schade de gedupeerden te versnellen. Een deel van hen heeft door de onterechte terugvorderingen van de Belastingdienst meer schade geleden: zij hebben bijvoorbeeld hun huis moeten verkopen, zijn van de stress arbeidsongeschikt geraakt of zijn hun kinderen door uithuisplaatsing kwijtgeraakt. Hiervoor kunnen ze naar de Commissie Werkelijke Schade stappen. Daar is het vastlopen van de hersteloperatie wellicht nog het meest evident: ruim 1.400 ouders hebben zich aangemeld, maar de commissie levert nog geen vijf adviezen per week af.

Moedeloze Kamerleden

De voortdurende problemen maken veel Kamerleden moedeloos, zeggen ze. Zo vaak hebben ze al over de afwikkeling van de toeslagenaffaire gedebatteerd, zo veel voorstellen tot verbetering zijn ingediend, en zo weinig is er volgens hun verbeterd. ‘Het is frustrerend dat er een Kamermeerderheid is die dit blijft goedkeuren’, zegt Leijten.

‘We vinden het allemaal dat de schade snel moet worden hersteld, en het frustreert me buitengewoon dat het zo lang duurt’, zegt Kamerlid Pieter Grinwis (CU). ‘Maar ik kan hier geen ijzer met handen breken, ik ga geen deadline stellen, ik wil dat het Kabinet dit oplost.’

Adblock test (Why?)


Debat afhandeling toeslagenaffaire: 'Hoe is het mogelijk dat Rutte zo onverschillig is?' - Volkskrant
Read More

Selasa, 23 Mei 2023

Rutte blijft toeslagenouders vragen om geduld, ondanks frustratie in Kamer - NU.nl


Premier Mark Rutte blijft de ouders die gedupeerd zijn door het toeslagenschandaal vragen om geduld. Hij zegt de frustratie over de moeizame compensatieregeling te delen, maar kan niet beloven dat het sneller gaat. "Dan draai ik mensen een rad voor de ogen."

Rutte wil het liefst vandaag alle toeslagenouders te helpen. "Daar is geen discussie over", zegt de premier dinsdagavond tijdens een debat over de afhandeling van het toeslagenschandaal.

Rutte waarschuwt al jaren dat de afhandeling van de dossiers niet sneller kan. "Als je met de beste bedoelingen versnelt, blijkt dat de boel toch onverhoopt vastloopt", zei hij dinsdag.

Daarbij stipte hij wel aan dat er in de ogen van het kabinet wel al een versnelling is doorgevoerd. Aanvankelijk zouden de dossiers van de gedupeerde ouders namelijk in 2027 zijn afgerond.

Het is inmiddels al tweeëneenhalf jaar geleden dat het vernietigende rapport Ongekend onrecht werd gepubliceerd. Het leed dat gedupeerden door toedoen van de Belastingdienst ondergingen, werd daarin zo pijnlijk duidelijk dat het kabinet aftrad.

'Ik weet niet meer wat ik moet vragen'

Sommige oppositiepartijen vinden dat er sindsdien te weinig is gebeurd. Daarin richtten SP, DENK, BBB, het partijloze Kamerlid Pieter Omtzigt, PvdA en GroenLinks hun pijlen vooral op Rutte.

"De belofte was dat de afhandeling binnen een jaar zou zijn afgerond", zei SP-Kamerlid Renske Leijten. "Het antwoord is nu twee tot drie jaar." Leijten vond de antwoorden van Rutte onverschillig.

Ook op de publieke tribune uitten bezoekers hun onvrede. "Wij willen herstel", werd er geroepen.

"Ik weet niet meer wat ik moet vragen", zei Omtzigt op een gegeven moment op moedeloze toon. Na elf debatten over het toeslagenschandaal vindt het Kamerlid dat hij maar geen antwoorden van het kabinet kreeg.

Net als Leijten en DENK-Kamerlid Stephan van Baarle, vindt Omtzigt niet dat Rutte de persoon is die de afhandeling van het toeslagenschandaal het beste kan afhandelen.

Daar dachten GroenLinks en PvdA anders over. Er zijn al drie bewindspersonen en een kabinet afgetreden vanwege het toeslagenschandaal. Nogmaals aan Rutte vragen om op te stappen heeft geen zin, vonden de linkse partijen.

Adblock test (Why?)


Rutte blijft toeslagenouders vragen om geduld, ondanks frustratie in Kamer - NU.nl
Read More

Meta verkoopt Giphy aan Shutterstock voor 53 miljoen dollar, verlies van 87% - Tweakers

Meta gaat Giphy verkopen aan stockfotoplatform Shutterstock. Dat betaalt 53 miljoen dollar in cash voor het platform, terwijl Facebook er in 2020 400 miljoen euro voor betaalde. De verkoop is een gevolg van een blokkade door de Britse markttoezichthouder.

Shutterstock schrijft in een persbericht dat het 53 miljoen dollar, omgerekend zo'n 49 miljoen euro, voor Giphy betaalt. Dat gebeurt in cash en niet in aandelen. Shutterstock verwacht dat de transactie in juni van dit jaar rond moet zijn. Onderdeel van de transactie is een overeenkomst over het api-gebruik van Giphy. Verkoper Meta moet daarmee garanderen dat Giphy-gifjes blijven werken op diensten zoals Facebook, Instagram en WhatsApp.

Meta, destijds nog Facebook, kondigde in 2020 aan Giphy over te willen nemen. Het bedrijf betaalde daar 400 miljoen dollar voor, destijds zo'n 369 miljoen euro. Daarmee leidt het bedrijf meer dan 80 procent verlies in de verkoop.

De verkoop werd afgedwongen door de Britse mededingingsautoriteit, de Competition and Markets Authority. Dat had al direct na de overname bezwaren tegen de overname. Dat mondde uit tot een langdurig juridisch gevecht, dat in oktober vorig jaar ten einde kwam. Toen besloot de CMA dat Meta definitief afstand moest doen van het platform. Aan die verkoop waren verschillende voorwaarden verbonden. Zo moest Meta het complete platform verkopen en mocht het dan niet in stukjes doen. Ook moest Meta op zoek naar een legitieme koper die het platform zou willen blijven beheren of het zou willen integreren in zijn eigen diensten.

Shutterstock blijkt die partij te zijn. Het bedrijf zegt Giphy te willen inzetten voor verschillende doelen. In de eerste plaats is dat om de stockfotobibliotheek aan te vullen met gifjes en stickers en om de Giphy-api te integreren in die van Shutterstock. Daarnaast wil het bedrijf in de toekomst meer gaan doen met generatieve AI en metadata, al geeft het weinig details over hoe Giphy in die strategie past. Shutterstock wil daarnaast meer kunnen adverteren via Giphy, specifiek op mobiele apparaten.

Adblock test (Why?)


Meta verkoopt Giphy aan Shutterstock voor 53 miljoen dollar, verlies van 87% - Tweakers
Read More

Pia Dijkstra volgt Kuipers op en wordt demissionair minister voor Medische Zorg - NU.nl

Door onze nieuwsredactie 01 feb 2024 om 14:58 Update: 4 uur geleden Pia Dijkstra treedt als demissionair minister voor Medische Zo...