Rechercher dans ce blog

Selasa, 15 Februari 2022

Volt-leider Dassen weigert te zeggen waarom Kamerlid Gündoğan is geschorst - RTL Nieuws

Zondagavond maakte Volt bekend dat Gündoğan werd geschorst als Kamerlid van de partij vanwege grensoverschrijdend gedrag. Ze wordt geacht gedurende die schorsing niet meer namens de partij het woord te voeren in de Kamer en deel te nemen aan fractievergaderingen. Als Kamerlid is zij niet geschorst, want parlementariërs worden op persoonlijke titel gekozen.

Kijk hier hoe Dassen de pers te woord stond zojuist in de Tweede Kamer.

Onveilig

Volt laat een extern bureau onderzoek doen naar de klachten. Wat die klachten inhouden is nog altijd niet bekend. Daar is volgens Dassen voor gekozen in kader van het onderzoek. De personen die de klachten hebben ingediend en voor Volt werken, voelen zich volgens Dassen onveilig,

"Het is al ontzettend moeilijk om melding te doen. Ik sta nu voor die veiligheid en die ruimte zodat mensen naar voren kunnen treden en de veiligheid voelen dat te doen”, zei Dassen. Volgens hem worden die personen eerst ondervraagd door het externe bureau. Later volgt dan Gündoğan.

Kamerzetel niet opgeven

Dassen weigerde verder elk commentaar over de aard van de klachten. "Daarmee ga ik in op onderdelen van het onderzoek en dat doe ik niet", zei de Volt-leider. Ook Gündoğan is nog niet op de hoogte gesteld van de aard van de klachten. Ze heeft de partijleiding om opheldering gevraagd, maar heeft die nog niet gekregen.

Het geschorste Kamerlid nam vanochtend al een voorschot op de uitkomst van het onderzoek door aan te kondigen dat ze niet van plan is op te stappen."Ik zal los van eender welk verloop mijn zetel behouden. Het liefst binnen mijn eigen fractie, want ik ben nog steeds overtuigd van het programma van Volt", schreef ze.

Adblock test (Why?)


Volt-leider Dassen weigert te zeggen waarom Kamerlid Gündoğan is geschorst - RTL Nieuws
Read More

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pia Dijkstra volgt Kuipers op en wordt demissionair minister voor Medische Zorg - NU.nl

Door onze nieuwsredactie 01 feb 2024 om 14:58 Update: 4 uur geleden Pia Dijkstra treedt als demissionair minister voor Medische Zo...