„Dit doen we om ruimte te creëren voor het geval er klanten omgeboekt moeten worden als gevolg van de chaos op Schiphol”, aldus de luchtvaartmaatschappij. KLM krijgt naar eigen zeggen veel vragen van klanten die de rijen voor de security hebben gezien en het niet aandurven vanaf Schiphol te vertrekken. De vliegmaatschappij biedt een omboekingsregeling aan.
De afgelopen periode zijn de wachttijden voor reizigers vaak erg lang geweest op Schiphol. Dat heeft onder meer te maken met de groei van het aantal reizigers, maar ook met personeelstekorten op de grond. Maatschappijen annuleren daardoor al vluchten. Vanwege de lange wachttijden op de luchthaven zijn er zelfs opstootjes geweest, waarbij de marechaussee moest ingrijpen.
Schiphol heeft eerder op de dag een actieplan gepresenteerd om in de zomerperiode grote drukte op de luchthaven tegen te gaan. Daarvoor moet onder meer extra personeel, zoals beveiligers, worden geworven. Woensdag maakte Schiphol al bekend dat de regels voor de start- en landingsrechten worden veranderd, waardoor er deze zomer minder vluchten vertrekken.
KLM zet rem op ticketverkoop voor vluchten vanaf Schiphol - Telegraaf.nl
Read More
Tidak ada komentar:
Posting Komentar